[A.2.2.3 P0_42 A-4] Parallelisms in fifths and thirds., [A.2.2.3 P0_42 A-4] Parallélismes à la quinte et à la tierce (French), [A.2.2.3 P0_42 A-4] Paralelisme pada Kuint dan Terts. (Indonesian)

Public

A single melody is performed at different pitches – often by women: in neutral thirds, in fifths, and the octave above, in nearly perfect homorhythm. These voices embellish (umpemelloi), the singing is then said to be ‘fine, little, delicate’ (ma'barinni).

Une même mélodie est réalisée à différentes hauteurs, souvent par des femmes : à la tierce neutre, à la quinte, à l’octave supérieure, en homorythmie presque complète. Ces voix embellissent (umpemelloi) le chant alors qualifié de « fin, petit, délicat » (ma’barinni). (French)

Suatu melodi yang sama dibawakan melalui pitch yang beraneka ragam, sering oleh kaum perempuan: melalui terts netral, kuint, oktaf atas, ataupun ritme yang hampir serupa. Suara-suara ini memperindah (umpemeloi) nyanyian yang kemudian disebut “halus, kecil, peka” (ma’barinni’). (Indonesian)

Parent Collections (1)

Works (8)

Sort the listing of items  
List of items in this collection
  Title Inventory number Archival reference Date Added Visibility
  2022-07-06 Public
  2022-07-06 Public
  2022-07-06 Public
  2022-07-06 Public
  2022-07-06 Public
  2022-07-06 Public
  2022-07-06 Public
  2022-05-24 Public